labyrintti

Minä löydän

Timehouse on kehittänyt älykästä hakua jo lähes kolmekymmentä vuotta. TimeSearch on tarkoitettu suljettujen ja laajojen, sähköisessä muodossa olevien tietovarantojen hallintaan, analysointiin ja hyödyntämiseen. Sellaisiin ympäristöihin, joihin julkiset hakutyökalut eivät sovi, tietoon jota pitää suojella ja myydä.

Suljettujen systeemien sisällä oleva hakumoottori on elektronisen tiedon hallinnan ja julkaisemisen perusominaisuus. Massadata on usein monimuotoista ja rakenteetonta ja se tulee useasta eri lähteestä. Se voi olla nopeasti päivittyvää ja sitä tulee koko ajan lisää. Siis käytännössä aivan sattumanvaraista monin tavoin. Ilman älykästä hakua se on myös täysin käyttökelvotonta.

Indeksointi

Timehousen indeksointiprosessi määrittelee tietomassasta jokaisen sanan sijainnin ja rakentaa siihen linkin. Haku tehdään indeksiin eikä dataan. Hyvä älykäs haku lähestyy informaatiomassaa tehokkain työkaluin ja avoimin silmin. Indeksointi on oma ja jatkuva prosessinsa ja aina, kun datamassaan tuodaan uutta sisältöä, se kulkee indeksoinnin kautta. Näin suuri osa rakenteettoman datan analyysiä on sen esikäsittely sellaiseen rakenteiseen muotoon, josta analyysi tai haku voidaan suorittaa.

Timehousen hakukone osaa myös suomen kielen taivutukset, siinä on 1,5 miljoonan sanan sanasto ja se ymmärtää tärkeysjärjestyksiä eli hakutulos on relevanssilajiteltu. Se ymmärtää siis indeksoida ja klusteroida myös ne kielelliset sisällöt, jotka ovat merkitykseltään lähellä toisiaan.

TimeSearch -hakumoottorimme on itsenäinen ohjelma, joka voidaan integroida osaksi muita julkaisujärjestelmiä. TimeSearch osaa hakea myös muilla kielillä. Suomen kielen laajennus oli tarpeen, koska sanat kielessämme esiintyvät niin harvoin perusmuodossaan.

Jakaminen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

Time3 on nyt avainlipputuote

Timehouse Oy:n julkaisujärjestelmä on saanut oikeuden käyttää avainlippua. Time3:n kotimaisuusaste on selkeästi 100 prosenttia, joten sillä tehdyt älykirjat ja älyoppaat myös täyttävät saman ehdon.

Lue lisää »

Tehdään hyvä verkkokauppa

Hyvä verkkokauppa on selkeä ja helppokäyttöinen. Viesti kuluttajilta on hyvin yksiselitteinen: verkkokaupan täytyy olla ajantasainen, maksun suorittamisen ja tilaamisen täytyy olla mahdollisimman helppoa ja sujuvaa. Graafinen suunnittelu verkkokaupan ulkoasussa on tärkeää, koska se antaa ensivaikutelman yrityksestä, mutta ei korvaa puutteellisuuksia toiminnallisuuksissa. Oli verkkokauppa visuaalisesti miten hieno tahansa, mutta käyttöliittymä ei skaalaudu puhelimen näytölle tai tuotetiedot eivät ole ajantasalla, menetetään paljon asiakkaita.

Lue lisää »
Do NOT follow this link or you will be banned from the site! Vieritä ylös