Asiakastarina

Uusi integroitu verkkosivusto ja markkinointistrategian toteutus

Yhteistyö Timehousen kanssa tuotti Archisolutions Oy:lle WordPress-alustalla toimivan nettisivuston, uudistetun lisenssinhallintajärjestelmän ja tehokkaan markkinointistrategian CRM-integraation vauhdittamana.

Asiakas ja yhteistyö

ArchiSolutions Oy on Helsingissä vuonna 2014 perustettu kotimainen yritys, joka on erikoistunut arkkitehtien käytössä olevan BIM-ohjelmiston, Archicadin, kehittämiseen. ArchiSolutions on luonut ja kehittänyt Archicadin puurakentamiseen keskittyvää ArchiFrame-lisäosaa vuodesta 2009. ArchiSolutions tarjoaa moderneja ohjelmistoratkaisuja ja palveluita puuteollisuuden tarpeisiin.

ArchiSolutionsin ripeätahtinen laajeneminen kansainvälisille markkinoille vaati muutostoimenpiteitä teknisiin alustoihin ja markkinointistrategiaan. Yhteistyö Timehousen kanssa vastasi kasvuyrityksen muutostarpeisiin ja synnytti yritysten välille kestävän kumppanuuden.

Kuinka Timehouse valikoitui yhteistyökumppaniksi?

Archisolutions Oy:n toimitusjohtaja Petteri Heiskarilla ja Timehousella oli ollut aiempaa yhteistyöhistoriaa, joten kun Archisolutions kaipasi laajeneville nettisivuilleen käännösapua, Petteri otti yhteyttä Timehousen SEO-konsultti ja markkinointivastaava Kayleigh Töyrään 

Kansainvälisyys ja diginäkyvyys nousivat Archisolutionsin tärkeimmiksi tavoitteiksi yhteistyön alussa. Kayleighin vahva asiantuntijuus teknisen SEO:n toteutuksessa laajensi nopeasti yhteistyötä pelkästä käännöstyöstä laajemman B2B-markkinointistrategian suunnitteluksi. Timehousen tietotaito rakennus- ja ohjelmistoalalta takasi Archisolutionsille paitsi teknisen, myös strategisen kumppanuuden.

” Yhteistyön syventyessä molemmat osapuolet olivat valmiita sitoutumaan pitkäjänteiseen kumppanuuteen parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamiseksi.”

Haaste

Archisolutions Oy:n kansainvälistyminen vaati muutostoimia kotisivujen sisällöntuotantoon, ja ensimmäinen askel oli kotisivujen kääntäminen monelle eri kielelle. Aiempaa tehokkaamman diginäkyvyyden kannalta oli ensiarvoisen tärkeää, että englanninkielisen sisällön lisäksi myös web-ympäristön tekninen toteutus vastaisi SEO-tarpeita oikealla tavalla.  

Ratkaisu

Archisolutionsin yhteistyö Timehousen kanssa starttasi kotisivujen kääntämisellä. Käännöstyön ohessa Kayleigh Töyrä teki Archisolutionsin kanssa kattavan kartoituksen yrityksen kokonaistilanteesta ja työn edetessä Archisolutionsin markkinointi ja sisällöntuotanto siirtyivät Timehouselle. Kun yhteistyötä kasvuyrityksen markkinoinnin parissa oli jatkunut yli vuoden verran, Archisolutions koki tarpeelliseksi myös teknisen toimintaympäristönsä päivittämisen. Tässä vaiheessa oli selvää, että mukaan yhteistyöhön liittyisi myös Timehousen tekninen tiimi.  

Tekninen tiimi aloitti työnsä siirtämällä Archisolutionsin websivut WordPress-alustalle. Timehousen WP-asiantuntija Jussi Päiväniemi toimi tiiminvetäjänä ja hänen johdollaan toteutettiin myös integraatio verkkosivuston ja lisenssityökalujen välille. Projektin lopputuloksena saavutettiin kestävä WP-ympäristö, Archisolutionsin yksilöllisiin tarpeisiin. Verkkosivujen siirto uudelle alustalle oli tehokkaan SEO:n kannalta tärkeä uudistus. Uuden CMS-järjestelmän ansiosta sivuihin liitettiin myös uusia ominaisuuksia, kuten  monikielisyyttä hallinnoiva lisäosa, joka sujuvoitti ja nopeutti nettisivujen monikielisen sisällön tuottamista ja hallintaa.

Timehouse oli jo aiemman yhteistyön puitteissa rakentanut Archisolutionsille lisenssinhallintajärjestelmän, johon myös tehtiin uudistuksia. Lisenssipalvelu on teknisesti toteutettu .Net:llä ja SQL-tietokannalla. Lisenssinhallintajärjestelmässä Archisolutions pystyy hallinnoimaan asiakaslistaa ja asiakkaille määriteltyjä käyttöoikeuksia, sekä tarkastelemaan lokititetoja.

Yhteistyön syventyessä molemmat osapuolet olivat valmiita sitoutumaan pitkäjänteiseen kumppanuuteen parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamiseksi. ArchiSolutions halusi avata käyttäjätarinoitaan suurelle yleisölle ja yrityksen YouTube-kanavan videosisältöä ja blogi kirjoituksia monipuolistettiin.

Vuoden 2021 alussa ArchiSolutions käynnisti globaalin Prefab2030-arkkitehtikilpailun. Vetovastuu kilpailun markkinoinnista oli alusta alkaen Timehousen markkinointitiimin käsissä. Onnistuneen teknisen muutostyön, ja sitä kautta saavutetun diginäkyvyyden ansiosta, kisa sai huomiota myös kansainvälisissä medioissa.

Vuotena 2022 hedelmällinen yhteistyö on jatkunut, jonka kohokohtana on ollut uuden CRM–alustan käyttöönotto. Vaativa strateginen projekti mahdollistaa entistä paremman asiakaskokemuksen ja jälleenmyyjäyhteistyön.

Tekniikka ja statistiikka

Laaja kotisivujen tekninen uudistus ja siirto WordPress-alustalle

Analytiikka ja seuranta työkalujen käyttöönotto

Englanninkielinen käännöstyö

B2B-markkinointistrategia ja kansainvälistyminen

Lisenssinhallintajärjestelmän integraatio CRM-alustan kanssa

Jutellaanko?

Jätä yhteystietosi, ja löydetään yhdessä yritystäsi parhaiten palvelevat tekniset ratkaisut.

    Jutellaanko?

    Jätä yhteystietosi ja löydetään yhdessä yritystäsi parhaiten palvelevat ratkaisut.

      Scroll to Top