Asiakastarina

Timehousen ohjelmistoratkaisut paransivat KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston käytettävyyttä ja helpottivat niiden ylläpitämistä

Helsingin seudun kauppakamari kääntyi Timehousen puoleen halutessaan parantaa verkkokirjahyllyjensä käytettävyyttä ja tehostaa toimitusprosessia.

Asiakas ja yhteistyö

Helsingin seudun kauppakamari halusi parantaa verkkopalveluidensa KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston toimintoja ja käytettävyyttä ja toisaalta helpottaa ja tehostaa niiden ylläpitämistä

Timehousen osaamisen avulla molemmat sivustot uudistettiin kauttaaltaan. Uudistuneet sivut ovat helppokäyttöisemmät, hakutoiminnot ovat paljon aiempaa paremmat ja teokset täyttävät toiminnoiltaan saavutettavuuskriteerit. Samalla uudistettu toimitusjärjestelmä tehostaa toimituksen työtä. Uudistus myös mahdollisti oman e-kirjatuotannon.

Onnistuneen projektin jälkeen hyvää yhteistyötä Timehousen kanssa on jatkettu erilaisilla kehityshankkeilla, kuten uudenlaisten PRO-palveluiden tuotannolla. Toimiva kumppanuus on tuonut mukanaan jatkuvia parannuksia niin palvelun toimintoihin kuin sen ylläpitämiseen.

Kuinka Timehouse valikoitui yhteistyökumppaniksi?

Kauppakamarin talouden ja verotuksen kirjojen sekä sähköisten julkaisujen tuottajana toimiva Leena Viitala suositteli Timehousea Kauppakamarin yhteistyökumppaniksi. Leena tunsi Timehousen palvelut jo ennestään WSOY:n ja SanomaPron yhteistyökumppanuuksien kautta.

Haaste

KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston ylläpito oli työlästä ja asiakkaat olivat tyytymättömiä palvelujen käytettävyyteen. Vanha ratkaisu ei myöskään mahdollistanut tiettyjä asiakkaiden toivomia toimintoja tai ominaisuuksia.

Ratkaisu

KauppakamariTietopalvelun runkona toimii Timehousen Time 3.0 -julkaisujärjestelmä. Palvelu integroitiin Helsingin seudun kauppakamarin verkkokauppaan sekä CRM-järjestelmään. Timehousen toteutukseen kuuluu myös sivuston SSO-kertakirjautumisratkaisu.

Timehouse toimitti Kauppakamarille laajan ja organisaation tarpeisiin räätälöidyn Time 3.0 -ratkaisun, jolla haluttiin varmistaa verkkopalvelun kestävyys ja pitkäikäisyys. Time 3.0:n TimeBase vastasi Kauppakamarin tarpeisiin monipuolisen toimitusjärjestelmän osana ja TimeBook  räätälöitiin tukemaan verkkosisältöjen esittämistä ja hakujen parantamista. Asiakas teetti verkkopalvelun ulkoasun ja käyttöliittymäsuunnittelun kolmannella osapuolella. Hakutoiminto ja materiaalipuolen ylläpito toteutettiin Time-tuoteperheen tuotteilla. 

Tekniikka ja statistiikka

Uusi KauppakamariTieto lanseerattiin ja samalla verkkopalvelun hakutoiminto uudistui

Verkkopalvelun NPS (Net promoter score) nousi merkittävästi ja on vuoden 2023 alusta pysyny koko ajan yli 65:n.

Timehouse työkalujen käyttö mahdollisti myös uusien digitaalisten palvelujen, kuten TyösuhdePro:n, kehittämisen

Jutellaanko?

Jätä yhteystietosi, ja löydetään yhdessä yritystäsi parhaiten palvelevat tekniset ratkaisut.

    Jutellaanko?

    Jätä yhteystietosi ja löydetään yhdessä yritystäsi parhaiten palvelevat ratkaisut.

      Scroll to Top