Tiesitkö, että verkkosivujen sisältö on yksi tärkeimmistä (ellei jopa tärkein!) tapa tuoda sivuillesi asiakkaita? Se, miten tuotat sisältöä nettiin ja kuinka hyvin optimoit sen näkyvyyttä, voi näytellä erittäin isoa roolia uusasiakashankinnassasi.
Verkkonäkyvyys sisällöntuotannossa
Voimme kenties olla yhtä mieltä siitä, että hyvä verkkonäkyvyys on hyödyllistä.
Mutta, mitkä ovat ne konkreettiset syyt, joiden takia verkkonäkyvyyteen ja hakukoneoptimointiin tulisi panostaa erityisesti sisällöntuotannossa?
Jatka lukemista ja lue neljän kohdan selkeä listauksemme siitä, miksi jokaisen tulisi huomioida verkkonäkyvyysasiat digitaalisen sisällön tuottamisessa.
1. Laajempi näkyvyys – enemmän asiakkaita
Mielenkiintoinen sisältö houkuttaa käyttäjiä klikkaamaan sivuasi hakutuloksissa ja somessa. Lisäksi houkutteleva sisältö auttaa sinua konvertoimaan käyttäjät asiakkaiksi. Toisaalta laadukas sisältö ja sen tuoma auktoriteetti myös nostavat sivujesi näkyvyyttä hakutuloksissa. Mitä paremmin olet esillä netissä, sitä helpommin potentiaaliset asiakkaasi löytävät sinut.
2. Sivuston arkkitehtuuri – miten ja mihin tuotat sisältöä?
Hyvä sisältö on arvokasta ja se tulisi tuoda helposti saataville. Hakukoneiden käyttämät, nettiä selaavat hakukonerobotit suosivat sivustoja, joiden rakenne on niiden kannalta mahdollisimman suotuisa ja taloudellinen. Tämän takia on tärkeää, että kaikki sivut olisivat saavutettavissa mahdollisimman pienellä määrällä linkkejä – mielellään vain yhden tai kahden linkin kautta.
Hyvän arkkitehtuurin avulla saat nostettua näkyvyyttäsi hakukonelistauksissa.
3. Parempi ROI sisällöstä
Ottamalla huomioon verkkonäkyvyyden pystyt hyödyntämään tuottamasi sisällön koko potentiaalin. Mitä paremmin sisältösi on näkyvillä, sitä enemmän saat kävijöitä sivuillesi ja lisäät potentiaalisten asiakkaidesi määrää.
Toisaalta sisällöntuotantoon käytetään myös paljon työaikaa ja resursseja – käyttämällä SEO-työkaluja voit maksimoida tuotannosta syntyvän hyödyn.
4. Parempi asiakaskokemus, vähemmän yhteydenottoja
Hakukoneoptimoitu sisältö parantaa sivun käytettävyyttä ja sitä, miten helposti asiakkaat löytävät etsimänsä sisällön.
SEO-työkalujen avulla teet sisällöstäsi saavutettavampaa ja parannat asiakkaidesi mahdollisuuksia löytää lyhin mahdollinen reitti heidän hakemansa tiedon luokse. Näin ollen voit palvella asiakkaitasi paremmin suoraan verkossa ja minimoida ylimääräisten, turhien kontaktien määrän.